"Inginkan mutiara selamilah lautan..., Inginkan bahagia tempuhilah penderitaan..., Inginkan kejayaan relailah pengorbanan..., Ketahuilah bahawa setiap kepahitan itu sebenarnya terkandung 1000 Kemanisan................."

ahlan wasahlan

JOM p kedai on9 PUTRIDMUMMY
http://dsuriabeautycollection.blogspot.com/

Rabu, 24 Julai 2013

10 Makanan SUNNAH buatkan anda SEHAT dan CANTEQ..




Manfaat Buah Buahan




1. BARLI


 - Bijirin pertama yg ditanam di Timur Tengah kira2 9000taun ini adalah sumber TERBAEK serat makanan, proyein, karbohidrat kompleks,vitamin dan galian. 

2. KURMA
 - Buah paling POPULAR ktika RAMADHAN ini kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium,potassium,vitaminA, C dan niasin memberi tenaga, mengubati pelbagai penyakit dan BAGUS buat MENGANDUNG dan juge LEPAS BERSALIN.

3. ANGGUR
  -Buah ni mengandungi karotene, vitamin C dan B yang bagus utk kelicinan kulit, antioksidan,dan awet muda.. sdap di mkan saje @ wat jus.. =)

4. TEMBIKAI
  -Kaya zat pottasium, vitamin B6,tiamin, lemak, sodium dan kalori yang bagus utk kesihatan, penglihatan, penyembuhan luka,kulit dan kawalan berat badan.

5.MINYAK ZAITUN
  - Digunakan dalam masakkan @ dipercikkan dalam hidangan makanan @ disapu pada kulit scara terus. Bagus utk kesuburan kulit, dan pelembab semula jadi.

6. SUSU KAMBING
  -  Susu kambing  adalah susu ke2 terbaek selepas susu ibu. Kerana penghadaman yg baik, utk tulang, kulit dan pelbagai lgkebaikan lain.

7. BUAH DELIMA
  - Buah AZIMAT ini memiliki sumber asid folat dan antioksidan memberi impak semula jadi yang meransang dan meningkatkan kecantikan kulit.

8. KISMIS
  - Agen antioksidan yang bagus juga memelihara kesihatan mata, gigi, dan tulang. jadikanlah snek dwaktu lapang anda, gantikan kit kat.. =) 

9. MADU
  - Minumlah sesudu sehari sebagai makanan tambahan kerana kaya vitamin, mineral,antioksidan, dan potasium.

10. HALIA
  -Banyakkan halia dalam masakkan kerana selain membuang angin, ia juga bagus utk kecantikkan kulit dan penurunan berat badan.. 





p/s:sume tu sdap n my fevret.. kcuali halia ngan susu kambing je.. hehe.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan